top of page
Zoeken
  • Jessie De Reydt

Waarom kunnen wij als trimmer geen vaste prijs zeggen of behouden?

Beste klanten en hondenvriendjes,


Vele onder jullie komen met de vraag af waarom zij meer of minder moeten betalen voor een volledige verzorging dan andere of de prijs per keer kan verschillen.

Ik wil dit graag even voor jullie uitleggen om misverstanden en misschien slechte commentaren te vermijden.


Een volledige verzorging omvat borstelen/ontwollen/ontklitten, knippen/scheren/plukken, wassen en drogen, oren reinigen, nagels knippen en algemene lichaamscontrole. Ik doe enkel per uitzondering een onvolledige verzorging, bv. omdat de hond te oud wordt en een volledige verzorging fysiek niet meer aankan. Alle prijzen zijn inclusief btw.


Er kan extra gerekend worden voor gesteriliseerde/gecastreerde honden, voor honden die erg groot zijn voor hun ras of overvloedig veel haar hebben voor hun ras of honden die erg in de klit zitten, hiervoor gebruiken wij andere materialen en producten dan we standaard gebruiken. Ook voor honden die extreem angstig/agressief zijn of extreem tegenwerken kan een meerprijs gevraagd worden.

Ik probeer op maat van het dier te werken, dus soms moet ik mijn werksnelheid aanpassen aan het karakter/gedrag van de hond en de toestand/conditie van de vacht.

Indien de hond vlooien blijkt te hebben, dan wordt hier een extra vergoeding van 15 euro aangerekend voor de behandeling van de hond en het reinigen van materiaal en trimruimte.


Voor kruisingen of honden die niet in de lijst voorkomen kijk ik naar de grootte, vachtsoort en model. Daar baseer ik mijn prijs op.


Bij het te vroeg brengen of te laat komen halen dan het afgesproken uur, word ook een extra vergoeding aangerekend. Vroeger brengen of later ophalen kan enkel als het vooraf word besproken, bij voorkeur bij het maken van de afspraak van de trimbeurt. Te vroeg brengen of te laat komen halen kan grote gevolgen hebben voor mijn werking: de klant na of voor u stelt de aanwezigheid van een hond soms niet op prijs, waardoor ik de verzorging niet optimaal kan uitvoeren. Per uitzondering als de klant voor u meer tijd nodig heeft dan voorzien. Alsook zijn wij geen opvang.


Hopelijk hebben jullie nu meer duidelijkheid, bij nog vragen mag u mij altijd contacteren.



123 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page